71 thoughts on “VIRAL Bunyi Azan Jam 2 Pagi, Bila Check Masjid Kosong.

  1. Nampak x dia suh jgn tutup masjid rapatkan saf kekuatan Islam bejemaah !!! Mesti dia rindukan jemaah…. semoga kita semua dapat rapatkan saf semula Dan jemaah Yang ramai Aamin… 🤲🏻🤲🏻

    1. Maaf namun bukan menunjuk pandai ttapi beberapa orang reply komen ini dgn unsur menghina pemimpin.
      Dalam satu Hadith rasullallah ada menyebut bahawa pendakwah ( mufti ) adalah peganti baginda untuk memajukan dan memakmurkan islam.namun apabila kamu tidak mempercayai Dan menghina mufti,kamu ingin percaya pada sesiapa? Bukan masjid di Malaysia sahaja yg solat jarak,namun semua masjid di dunia berbuat sedemikian.mengapakah kamu ingin memarahi mufti dimalaysia saja sedangkan seluruh dunia melakukan perkara yg sama?
      Kita perlu sedar tentang apa yg kita katakan.saya tidak menyalahkan sesiapa namun saya harap rakyat Malaysia tidak menimbulkan fitnah ini lagi

    2. @silent trader jdi kamu nk percayakan sesiapa kalau seluruh ulama dunia dijerut illuminati?
      Segala hadis yg kamu percaya sumber Dari mana? Dan seberapa benar fakta itu?
      Bukan nk mengkondam tpi fahamilah apa yg saya Cuba maksudkan

  2. Subhanallah… Bila kita pandang sesuatu kejadian itu dengan kebaikan maka kebaikan lah kita dapat, bila kita pandang sesuatunya dgn kepelikan maka kepelikan yg kita dapat tanpa ada satu kebaikan…

    1. @serra aryani tak perlu nak takut, makhluk halus pun beribadah, jadi jangan takut

    2. @Stylo Milo Channel Apa pun yg kita lihat atau dengar apa pun yg terjadi semuanya dengan izin Allah, tidak lah Allah menjadikan sesuatu keadaan itu dengan sia2 melainkan menyuruh kita berfikir akan kebesaraNya dan sentiasan istiqomah… Setiap kejadian ada hikmah.. Insya’allah….

    3. @serra aryani pernah sekali 5 tahun dlu dengar azan kul 2, first time agak takut tapi lepas fikir 2 minit, tak takut dah

    1. @Abam Ngah Bard jin mcm mnusia jgk rupa dia..bezanya antara tgh2 bibir ats dia xde lekuk mcm kita..dia rata je

    2. ✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅

    1. @Mustika Mustapha CUBA KAU TENGOK POKOK DI TEPI MASJID TU DI SEBELAH KANAN 0:32 MACAM MUKA LAH AKU TENGOK

  3. Mase orang azan pukul 5.30 pagi korang buat tak endah tp 2 pagi ramai datang😔

  4. Mungkin Jin yang beragama islam kita jagn Pelik2 mereka pon makhluk juga jgn di ganggu nanti mereka marah kita cuma hormat sahaja ingt dlm dunia ni bukan manusia sahaja ada makhluk lain ada jadi hormat sahaja 😔

  5. tiada rasa pelik……aku pernah kena”di jalan pengakalan gelap Terengganu,…masjid bunian,jin islam…aku berhenti untuk ke toilet,cantik masjid bentuknya .yang terkejut azan pukul 3.30 pagi.. sekali masuk tiada apa² ,sangat sunyi “tapi rasa tenang…sekali masuk dalam kereta masjid hilang , nampak pokok ²semua.allahu… pengalaman tidak lupakan 7 tahun lalu .

    1. @BRO FADIL alhamdulillah… walaupun amat perit pada dahulu berpisah bersama sahabat bunian ,mungkin diizinkan masuk masjid karna separa bunian .bermaksud bekas kaum manusia yang pernah hadir ikuti amal ibadah saat bertahun di alam bunian jin islam

    2. @4G lte Wifi Modem ye kan,seram gila tapi nasib bukan die yg hilang 😂 kalau tak,entah apa lagi yg jadi kat dia

    3. @Aisya Ecah ouh..Aisya lah… hi… tak apa. jangan risau lah.. tak ada sapa marah pon😅

  6. Kalau betullah tu Malaikat atau Jin Islam, maksudnya kita dptlah jgk dgr suara mereka

  7. Aku ni klu bab solat mmg KO,bkn mksud tak buat lngsung,apthlg solat subuh,mmg tak buat lngsung,tapi sjak akhir2 ni aku pyah tido mlm,bah kn lajak ke 4.5 pagi,dan tiba2 hati tergerak nk solat subuh,dan alhamdulillah,aku dpt melaksanakannya, Allah bagi kita sedar dgn caranya,sedangkn kita ni trlalu leka,apa yg trjadi kat aku,aku dah paham knapa aku pyah tido mlm

    1. Semoga istiqomah,, hidayah sudah sampai, jgn sia2kan.. Kerana Allah rindukan sujud,doa, rintihan kita sbb itu yg terjadi.. Bukan senang nk jadi baik.. Bukan susah nak jadi jahat…selawat keatas nabi Muhammad setiap nafas kita akan lebih tenang InshaAllah.. Semoga kita mendapat syafaatnya kelak. Aminn.

  8. Pada tahun 1991. D S’PURA D MASJID.MYDIN.. kitika itu saya berkerja sebagai noja dan tinggal d kuaters masjid. Pukul 2 pagi dengar suara ramai orang berzikir.tetapi bila saya lihat tak nampak.

  9. Angkara siapa dan perbuatan siapa, kita sebagai manusia tak dapat melihat dengan mata kasar.. Hanya Allah SWT saja yang tahu.. Kita dah nampak dan tahu istighfar lah dan berdoa banyak2 agar iman kita kekal teguh dan kuat.. Insya Allah Aminn…

  10. Bruntung penduduk klau dgr azan Hamba Allah ni..Dia nk suh bangun tahajud tu,Aku prnah dgr skali je dkt taman ni azan dia mendayu2 ,pkl 3 pagi..Lani dh xde dah dgr..Smua Berlaku dgn Izin Allah

  11. SBLM INI P. PINANG DFITNAH PEMIMPIN PAS DLARANG AZAN TETIBA AZAN BKUMANDANG DGN SENDIRI KEBESARAN ALLAH TIADA SIAPA YG TAHU…ALLAHUAKBARRR…

  12. Betullah ustaz pernah berkata ..kalau bilal azan time subuh paling ramai 10-15 orang jea datang .. tapi cuba ko azan 1 pagi.. tengok berapa ramai akan datang.. mau tak sekampung…tapi sayang…kami rindu masjid .. jumlah pom dah dihadkan.. nama aq tersingkir.. walaupon jarang miss subuh maghrib isyak… Zuhur asar aq keeja

  13. di Indonesia mulai adzan jam 3 pagi,untuk ngasih tau orang orang yang mau shalat disepertiga malam…tapi ada orang yang adzan nya…tapi kalau gini serem juga yah bund…

  14. Dulu pernah solat sorang² dlm masjid utk solat isya, masa tu takde jemaah yg dtg dan sampai habis baca Al-fatihah saya dgr ramai yg sebut “amin” pdhal masa tu xde sorang pun jemaah. Mula² takut juga tp lama² dah biasa, ada jemaah dri jin muslim

    1. Pernah jugak macam tu saye solat sorang kat rumah takut biker ramai orang pergi Sebut amin dahlah duduk rumah sorang sorang

    2. Aku dah pernah kene setiap sholat isya habis baca al fatihah ada orang kata amin padahal sorang sorang uish tu seram tapi kite same terbiase

    3. kalau macam tu jin islam solat dengan abang . jin islam tu anggap abang imam

  15. Bunyi suara azan tu MCM bilal yg selalu azan tau tidak, mungkin jin Islam waallhualam ALLAHUAKHBAR

  16. Jin Islam barangkali.. ataupun orang yg pernah azan sebelum ini.. meninggal dunia Al-Fatihah aaminn

  17. jangan lupa selawat guys : Allahumma Sholli ‘ Ala Saiyidina muhammad Wa’ Ala Ali Saiyidina Muhammad

    1. Allahumma Sholli ‘ Ala Saiyidina muhammad Wa’ Ala Ali Saiyidina Muhammad

Comments are closed.