51 thoughts on “‘Terima Kasih YB..’ Tindakan Beliau Buat Ramai Kagum

  1. Rezeki UEL semakin murah walau ada yg dengki dan kecam. Kerja Amal terbaik / unggul yg org lain Tak mampu buat.

    1. @Jenny Kim dalam islam rezeki ini bukan wang ringgit sahaja. Tetapi Rezeki kesihatan yang baik, Rezeki masa untuk beribadat disamping kerja, Rezeki anak2 yang sihat dan baik. Banyak lagi rezeki lain. Bolehlah tanya ustaz ebit sendiri.

  2. Semoga dimudahkan segala urusan ustaz untuk membantu lebih ramai orang yang memerlukan….Insyaallah

    1. ASLMUAIKUM USTAZ..SMOGA USTAZ SEHAT SJAHTERA..DGNDAKAN REZEKI ..BANTUAN KPD YG AMAT MMERLUKAN..TUHAN MENGHARGAI SMUANYA.AMIN.

  3. Alhamdulillah ..syukur kpda allah swt ..ustaz ebit lew teruskn amal ibadah mu kerana allah …aminnn.

  4. Terima kasih ustaz ebit. Teringat saya kpd sahabat Rasulallah Abd. Rahman Auf yg kaya raya. Bila dibagi semua hartanya tuhan ganti lebih lagi. ALlahuAkhbar.

  5. Ramai org x mampu buat cm ustaz Ebit buat… Tp klu rasa mampu doa pn jadi la.. moga Makin ramai akn contohi Tauladan ustaz Ebit.. jgn kita ddk nk kecam salah sangka je org buat buat benda baik.. sekian . Moga ALLAH SYG KITA SEMUA.. .

    1. Lebih ramai buat mcm ni…cuma mereka tak gembar gemburkan…
      Tu Owner west star–beratus ribu or juta setahun..

    2. @Harakah bleh saya tau negeri mna dan kwasan mana yg dah dpt bantuan dri org lain slain ustaz ebit ?? saya nak mereka bantu 7buah keluarga daif yg x trjangkau oleh ustaz ebit berdekatan dgn kg saya .. mna tau pihak yg tuan ckp tu ada brdekatan .. saya dah report dgn kerajaan dan ngo2 lain tp mereka d negeri dan kwasan lain .. terima kasih

    3. @pacik kaluak Assalammulaikum.. 7 buah keluarga daif tu dkt negeri area Mana ye saudara blh bg detail sikit… Mana tahu Ada NGO berdekatan blh pergi tolong… Dlm bulan mulia ni ramai org nk buat Amal kebajikan…

    4. @Harakah memand ada derma mcm itu tapi mereka tidak pergi mencari diceruk2 kampung seperti ustaz ebit. Penderma macam itu mereka beri pada madrasah atau masjid atau pertubuhan tertentu. Berbeza dengan cara ustaz.

    1. yang bersangka buruk pd ust ebit ini hanya lah org2 politik je yg takut nti rakyat bangkit pertikai kredebiliti mereka dan dorng takut nti hilang jawatan pangkat dan kuasa itu je…ialah mcm kita sedia maklum dari zaman azali MP YB Adun akan dtg menjengok rakyat apa bila ada pru atau prk baru lah nmpk batang hidung mereka utk pancing undi

    2. Adat laa… Lahir nya insan bergelar manusia itu… Allah telah kurnia kan nafsu dlm diri mereka… Maka itu sbb adanya perasaan iri.. sayang… suka dan dengki…..

    3. Iri..hati..biasa org yg mnpu.tpi nk glmour dgn apekumnpu..syng.biarlh.sejuta seprti ebit lew…dengkian ego.wan dajal..yg kito risaukn.yg merosakkn.sesamo manusio..ingt diatas yg mha berkuasa..covid 19 tok hbis lgi..bos..

  6. alhamdulillah ada keluarga yg perihatin dgn pemberian UEL sbb telah dijanjikan rmh terlebih dahulu selepas PKP ini. mungkin rezeki sdh ditakdirkan kpd org lain, yg penting UEL dpt menjalankan ibadah sedekah dgn sempurna. di baling ini UEL diterima dgn baik….mungkin jauh pd pejabat mb kot…?

  7. ALLAH S. W. T. tetap besama ustaz.pedulikan yg menghalang ustaz mejalankan perintah allah.

    1. Ada ustaz tido dia adalah anak murid ustaz ebit lew juga mari kita semua doakan baik2 untuk beliau serta orang terdekat dengannya 🤲🏻🤲🏻🤲🏻

  8. Semoga ustaz terus istiqamah, rakyat malaysia diberi rahmah dan dipelihara dari hasad dengki manusia.

  9. Subhanallah,sungguh mulia ustaz ebit. Pengorbanan ustaz ini boleh menjadi tauladan n inspirasi pd masyarakat.
    Bantuan dari ustaz ebit pd golongan miskin tk putus2.

  10. Trima kasih pada ustaz ebit lew dgn pihak yg dh berjanji buat rumah untuk keluarga itu dekat dengan kebun getah behampiran mreka.. Smoga kita usaha seperti mreka..pcaya la klau ramai orng mcm ni di negara malaysia..tiada istilah miskin di sini..

    1. @Rohani Zain Silap hari janji entah ka mana…sapatut nya terima dulu bantuan dari ustad ebit pindah rumah sewa dulu , kalau dah siap rumah baru pindah…kalau nk buat rumah tak kan nk tunggu PKP habits baru nk buat…sok PKP habis rumah pun tak nampak…

  11. Terbaik UEL, moga Allah permudahkan urusan dan luaskan lagi rezeki ustaz utk terus membantu mereka yang dlm kesempitan hidup, syabas UEL.
    Utk YB, diharapkan janji dikotakan..InsyaAllah, Aamii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *