47 thoughts on “Tak Tahan Dikejar Anak BABl, Akhirnya Tengok Apa Brader Ni Buat.

    1. mommyyyyy dont run..but dia dah dengar suara manusia.binatang tahu siapa hati dia bersih dan tdak

  1. Bagus, mulia nya adik ni, ada perkataan KESIAN keluar dari naluri hati (mulut) dia.. inilah yang dikatakan hati penuh belas kesian, tidak kira kepada manusia maupun haiwan (bukan peliharan).. respect adik..

  2. Takpe.. haram makan je.. tlg jaga sampai besar inshaAllah Allah murahkan rezeki kita.. Sunnah bersifat ihsan kpd binatang..

    1. @BUTTERized Allah dah lengkapkan Al-Quran. Tiada satu pun tertinggal. Boleh pula kau ckp ‘tak ada pun Al-Quran kata…’ aku rasa nak maki kau tapi dosa. Sabar jelah nak baca komen kau. Kau ni rasa tak yakin kat Al-Quran ke apa??

    2. @anis athirah biar lh diorg asalkan kita dh nasihat….kalau kita tak nasihat kita kena soal kat akhirat … asal kita dh pesan kat diorg

    3. @BUTTERized Al-Quran mentioned haram sentuh babi but still korg lakukan jugak..keliru? Hadis yang sahih ada. Bacalah. Bukan susah sgt nak ikut. Haram is haram. Halal is halal. Jangan nak tukar yg haram tu halal yg halal tu haram.

    4. @anis athirah begitulah jika terikut dengan islam liberal..yang haram di halalkan..berat ujian dunia akhir zaman ni

  3. Abg rider : mana mok hang
    Pelanduk 2 serupa : mok keje..ayoh tidoq
    Abg rider : abes hang kejar aku pasaipa
    Pelanduk 2 serupa : sajee test power minggu dpn ad merentas desa😆😆😆

    1. HAHAHHAHAH tu lah dalam hati cakap ni haiwan nak test lari laju ke mungkin haiwan ni sekolah di lantik pertandingan lumba lari merentas desa HAHAHAHHAHA lawak nye 😂😂😂😂😂

  4. Allah hanya melarang umat islam memakannya…tidak melarang untuk memberi kasih sayang…gua respct sama lu brothet

    1. @Laa Mawjuud KAN. ITULAH HIPOKRASI RAMAI ORG ISLAM KITA. YG HARAM DAN LEBIH BERAT DOSA BUAT TAK TAU AJE. YG KECIL DAN MUDAH BAGI DIA DIBESAR2KAN..

    2. Islam xlarang bela tp bkn utk jd haiwan mcm kucing yg dipeluk di manja.. Mcm anjing jgk.. Boleh je bela tp utk tujuan jaga kebun atau jaga harta benda

  5. Xbleh nak kata apa.. Waktu kluar caption LAST SEKALI tu terus rasa nak geeeelak je.. Ape2pun terbaik la bro nie,kalau kurang yakin,boleh rujuk dgn ustaz berkenaan plandok bro abam tu.. Kelihatan mcm tu skali mmg xde lain dah ibu dia… In Shaa Allah.. Ada hikmah disebalik kebaikan yg bro lakukan…

  6. Sungguh gembira dgn sikap abang ini menyangi haiwan tak kira jenis apa pun wlaupn abg ini islam terima kasih abang. God bless you from sarawakian

    1. Tu laaa…tq pokkk…moga kurang2 juga laa sebut2 pukul rata Malaya…Malaya…..bukan semua palui….jaik…

  7. Ingat kisah seorang yang dijanjikan syurga kerana memberi minum anjing yang kehausan. Semoga berkati kebaikan ini.

    1. @LING’Zⓥ anjing boleh buat teman masuk hutan rasanya kesian jika dibunuh dan dimakan , saya tak makan semua daging termasuk juga telur ayam , siapa saya !!!

  8. Babi pon Allah yg ciptakan. Menyayangi semua ciptaan Allah bermaksud menyayangi Allah. Semoga abam diberkati dengan limpah kasih sepanjang hayat ☺️🤲🏻

  9. respect bro..
    abaikan aje komen2 negatif..
    sifat mengasihani makhluk yg lemah. dah besar boleh lpaskan smula ke habitat liar. semoga Allah permudah kan urusan dan luas kan rezeki bro ni..

  10. Bro… Hati you, Mulia… The animal will see your heart.. He loves you for who you are… I will you all the best 👍.. There is saying because of soul like you there is still rains in this earth!!!

    1. The piglet know you are a pure hearted man … thats why it follows you…. animals has instinct.

  11. Tabik bro, saya sbg org non Muslim terharu dgn bro…semoga sentiasa dimurahkan rezeki…ada hikmah sebalik kejadian..jaga baik2 pelanduk comel abg😊

  12. *POV: This is the guy who adopted Hashibira Inosuke in real life* 😭❤

    Ya Allah sdih nye! Wlaupun binatang ni hmm.. tau lh… tpi dia pun haiwan jgk, mahkluk Allah, ada perasaan, ada akal dia sendiri, dia pon nk rase ksih syg jgk… tk patut kita underestimated haiwan ni. Pahala abg ni mesti melimpah ruah au. Bestnyee!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *