69 thoughts on “TAK SANGKA! Baru Je Ustazah Asma’ Harun Tegur Ayda Jebat, Sekali Ini Pula Terjadi?

  1. Artis memang tak boleh ditegur. Ada je jawapan dia nanti nanti. Suami dia seronok tgk perangai dia macam tu.

    1. @Nik Niesa yg pelik nye nak benti tu pun ayat xnak kalah tu…. bgus tu… tp tgk cermah agama tu jgn skip2, dgr bebaik, pastikan jgn campur aduk ceramah… klau nak berbicara bab adab, cari content ceramah bab adab… satu satu habiskan…. inshaAllah ilmu tu mudah masuk klau ikhlas diri tu ingin belajar….. waalaikumsalam… klau aku diam tu mknanya pkp dh abes aku xbnyak masa tgk youtube lah…

    2. 🙄🙄pandai2 la suami ko jwb dgn Allah dkt akhirat sana nnti ye kk ayda org dh tegur tu lain kali terima aja la nasihat dn teguran org tu 😵😵yg si nabil tu pun 1 la dh tahu bini tu buat salah lain kali tegur la bukannya lagi di sokong 🙄🙄🙄😌😌😌penat la nk ckp 😭😭😭sedih aku dia x kesian ke dkt nabi Muhammad.Rasulullah dlu punya la susah nk mempertahan martabat seorang wanita tahu x 😭😭😭tapi tgk la apa yg terjadi skrng ni aku tgk dkt media sosial dkt Tiktok , IG , FB , ramai perempuan duduk bergelek tanpa ada rasa malu sikit pun lps tu post dkt media sosial sbb tu aku kata aku sedih 😭😭 sbb dulu Rasulullah penat nk mempertahan kn martabat kita sebagai wanita tahu x aku rasa klu skrng ni Rasulullah masih hidup pada zaman kita skrng ni mesti dia kecewa dn sedih sbb tgk org perempuan yg mna dia dulu mempertahan martabat seorang wanita tpi skrng wanita itu sendiri yg jatuh maruah diri sendiri dn jatuh kn martabat wanita islam 😢😢😭😭ingat nabi ada sebut yg penghuni neraka itu kebanyakan nya adalah daripada kalangan kaum hawa,menutup aurat dgn sempurna itu wajib dn dh klu nama nya wajib kena buat la 😤😤 ( bagus lagi adk Mia sara tu ) padahal umur Mia sara tu lagi muda dari ko kut tpi dia tahu jaga aurat dia walaupun org suruh dia bukak tudung tpi dia x bukak malu la sikit budak muda lagi bijak dari akk ayda☺☺😢😢😭😭😭😭ingat menutup aurat itu ( wajib ) ini kali ke 2 aku sebut yg menutup aurat tu wajib.Jgn kerana dunia kerana fesyen semata-mata ko lupa apa yg Allah perintahkan dkt kita sebagai wanita islam 😢😢😭😭Muhasabah diri 😊😊

      Siapa setuju dgn apa yg aku ckp sila komen dn like dkt bawah👇👇👇🥰🥰🥰🥰

    3. @Nik Niesa..baca sejarah nabi Musa dengan details tak? nabi Musa tegur Firaun sebab Allah yang suruh nabi Musa tegur firaun tuh..sekalipun dia berstatus seorang raja kalau dia buat salah hang kena tegur jugak dia tapi adalah cara nak tegur dia tuh… hang takut Allah ka takut mati kena bunuh oleh firaun ataupun zaman sekarang takut kena saman ?..nabi Musa masa tuh pun takut juga Allah tahu hati nabi musa.. lantas Allah tenangkan hati nabi Musa dan beri jaminan yang nabi Musa akan selamat dalam jaminan Allah ..Allah suruh nabi Musa pi jumpa dan tegur Firaun dengan baik dan lemah lembut ditambah lagi juga Allah suruh nabi Musa baca “Rabi shrahli sadhri wayassir li Amri wahlul uqdatan min lisani yaf qahu qauli”(maaf kalau salah ejaan tapi bunyi bacaan tuh rasanya hampa boleh detect kut doa apa yg aqu tulih tuh).doa tuh untuk memudahkan lisan kita untuk berbicara dengan jelas kpd orang tuh dan juga agar org tuh faham apa yang kita nak sampai kan ditambah lagi dada kita dilapangkan(tiada kegentaran)semasa kita sampaikan sesuatu itu (teguran) so kita akan tegur org itu dengan berhemah tanpa perlu marah2 emosi semua apa2… dia nak terima atau tak itu terpulang itulah apa yang telah terjadi kat Firaun nabi dah bagi peringatan dan menyampaikan agama yang benar tapi dia tolak juga dan kalau tengok balik sejarah nabi x memaksa pun Firaun nabi just tegur dan sampaikan ja tuh x paksa sangat2 pun tegur dan x paksa sebab Firaun mempunyai akal yang waras dia tahu mana baik dan mana yang buruk dan mana yang betul dan juga yang salah mana yang Haq dan mana yang batil…PS-siapa yang berjuang di jalan Allah walaupun dia terpaksa berjuang berseorangan menegakkan Haq dan melawan kebatilan melawan ramai orang yang menentang Allah dan hukum2nya pasti Allah akan diberi kemenangan juga suatu hari nanti.kalau kalah didunia di bunuh hanya semata-mata ingin menegakkan kebenaran di jalan Allah pasti akan menang juga akhirnya di akhirat jua.

  2. Alhamdulillah, ustazah. Ustazah sudah boleh berlepas diri, menegur apa yg sepatutnya ditegur..Sebagai muslim kami malu dengan video tersebut. Memang ada unsur ghairah yg x mngaibkan .

    1. Terbaik ustazah,, artis sekarang ni pkir dunia tk takut allah sedang kan kita dtmpa musibah masih lagi nk buat dosa,,,

  3. Semoga Ayda menerima teguran yang membawa kepada kebaikan kesejahteraan kepada Ayda dan suami serta keluarga. Aaamiiin.

  4. Terima kasih n tahniah ustazah.. kerana berani menegur. Mmg patut diberi nasihat…semoga terus memperjuangkan agama Islam.. #nasihat sesama muslim. Kita semua bersaudara.. Alhamdulillah.

  5. Semoga Allah anugerahkan kesihatan yang berpanjangan dan dipermudahkan serta istiqomah kepada ustadzah Asma’. Aaamiiin.

  6. Terima kasih ustazah, harapnya tiada lagi alasan dari orang tertentu mengatakan,ramai yang nak jadi ustaz ustazah,sebab memang ustazah sudah menyatakan apa yang sepatutnya.Sayang pada agama membawa kita semua ke syurga..

  7. Kalau tak boleh dinasihat dan ditegur. yg menasihat bukan org biasa. Seorg ustazah. Fikirlah secara matang. Artis jadi contoh pada remaja. Tunjuk contoh yg baik.

    1. @HarleyQuinn saya tidak sokong org bermaksiat itu pilihan hidup dia …dia yg pilih cara hidup dia.. saya pernah dgr ceramah ustazah asma menyatakan nikmat bercinta sebelum kawin dan selepas kawin … mungkin skrg hidup artis itu tak tenang krn dosa²nya ketika bercinta …sbb itulah mcm² yg artis itu tonjolkan .. sehingga paling besar dia menari mcm di zaman firaun..itu ujian hidup dia awak..ujian hidup kita kita tak tahu..sama²lah kita jauhi dosa² dan maksiat di dunia ini.amiinnn..

    2. @Mia Miera betul.saya sokong .semua org bole tegur .. bila org lain tegur kita ..adakah kita terima teguran org lain..fikir²kan.

    3. @Nik Niesa tetapi islam mengajar kita untuk menegur orang yg melakukan maksiat.islam tak ckp yg kita perlu biarkan sahaja tanpa berbuat sesuatu.islam ajar kita untuk tegur sesama islam.

    4. @Nik Niesa dkt sini ko sorg je yg tk blh ditegur sama la retis pujaan ko tu ada je jawapan ko enth pape je ko jawap…..Allahu…. Tk abis2 aib2 ko tanya sijebat tu kenapa dia bukak aib dia sendiri… Tkde sape aibkn dia la pakcik oiii….

    5. @Nik Niesa dh tau maksiat tu pilihan dia engko yg islam sesama mcm dia tu tegur la tu kn tanggungjwp engko dia nk terima ke tk itu masaalah dia yg penting Tanggungjwp ko menegur sesama islam bkn mkin biarkn dia terus kemaruk dgn maksiat pilihan dia tu ada phm….

  8. Terima kasih ustazah kerana memberi teguran .Semoga kita sama2 menjadi manusia yg diredhoi Allah dan mendapat rahmat darinya.

    1. kita semua yg memuliakan artis..sebab tu dia orang x ambil pusing nasihat orang..suami dia jawablah kat sana nanti…

  9. Aslkm ustazah dah jln kan tugas biar lah orang2 sekarang tak boleh ditegur d tak ada rasa malu pun semoga allah memberi hidayah pada orang2 yg begini ma’af

  10. Tegur jerr ustazah, supaya kita x di tanya nanti kt akhirat, lepas dah tanggung jawab kita sebagai umar sesama Islam, sbb kita dah tegur,

    1. Terbaik ustazah sebab tegur..Kalau dh ustazah tegur tak tau nak cakap apa…..jangan disebabkan ko allah turunkan bala lebih dasyat dah la kes covid makin meningkat..bala bukan ko sorang yg kena..

    2. bagus sangat 2 utazah tegur cara nak bagi elok tu sebagai seorang utazah memag wajib dia tegur seb dia lebih pasai hukum agama ne

    1. Tak dikira dayus kerana dah ditegur…,kalau xendah teguran suami dikira sang isteri yg derhaka..ingat tu sahabatku sang isteri teguran suami kearah kebaikan membawa kita kesyurga kelak.

    2. @Norizan Iza tak dikira dayus kerana sudah ditegur ,tapi isteri dianggap derhaka kerana teguran suami tidak diendah oleh isteri..jd ingat sahabatku para isteri teguran suami kearah kebaikan mmbawa kita kesyurga .jika suami berbuat jahat dia sendiri menanggong dosanya.

  11. Alhamdulillah masih ada yang nak tegur… kita sama² doakan supaya artis² dan orang² lain terjentik hatinya untuk sedar dan berubah…

  12. Ustazah dah boleh tarik nafas lega…ustazah sudah menyampaikan apa yg patut…terserah pada dia…yg penting ramai yg ambil peduli pesanan itu..syukur kepada allah…

  13. semoga Ayda Jebat menerima dgn positif dan dgn hati yg terbuka..teguran ustazah Asma Harun adalah benar dik..semoga yg baik2 sahaja..

    1. @Abe Yimi soalan tu kamu kena tanya dkt retis adore kamu tu…ustazah tegur pn secara umum tegur utk semua supaya biar tk jadi ikutan pada yg lain..

    2. @Abe Yimi hati2 bila komen bab maksiat nie bkn apa tkut2 kita trgolong dlm golongan mereka nnti apa Kita Nk jawap dpn Allah nnti…islam itu mudah bkn utk diambik mudah…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *