57 thoughts on “MASYAALLAH! LIHAT Kejadian Ini Berlaku Ketika PM Muhyiddin Masuk Ke Dalam Kaabah Yg Setahun Ditutup

  1. Cantik dah hajaratul aswad
    InshaaAllah sebelum menutup mata aku akan menciumnya juga.
    Aamiiin Aamiiin ya Rabb.

  2. Alhamdulillah,moga semua umat islam trmasuk diriku dpt ke sna pda tahun ini bgi menunaikan ibadah umrah.Aamiin3,

  3. Allahuakbar, smoga kita smua yg ingin ke ka’abah akan dapat pergi dsana. Aamiin yarabbal a’alamin🤲🤲🤲😭😭😭

    1. @Azack Naufal nk tinggal sini kne byk sbr pangai org sini klo xbese bole jd gado😂

    2. @ben b xde lah … org arab memang camtu … negara diorangkan panas jadi bila kau tawaf ke apa ke … jangan pulak rasa nk gaduh bila kene tolak bagai 😂😂 … pasal memang org dia camtu

    3. @Azack Naufal pengalaman aku umrah ok je aku anggap dugaan pengalaman driving sepanjang duk Arab bole jd nk gado sbb diorng LG truk klo bwk/parking kete

    4. @ben b biasa lah tu …. diorang memang kasar …. ada doctor malaysia tu kata dia xberani nk bawak kereta dia kat arab ni sebab budak ii arab ni lagi lasak 😂😂😂

    5. @Azack Naufal diorng selfish klo org klo bwk kete da x mahir LG bwk cm org gile kadang tu bdk2 underage bwk kete xde masalah

  4. Subhanallah..Alhamdulillah. Penghormatan untuk PM dari kerajaan Arab Saudi mewakili umat islam khasnya negara kita Malaysia. Moga ada perkembangan terbaik bagi ibadah haji dan umrah untuk Malaysia. Aamiin.

    1. @Fauzan Kadir mungkin semua boleh sebab ikut sop kena jaga jarak jadi takah berasak-asak macam selalu sebelum musim covid dulu.

  5. Hebatnya TSMY bila Allah mejemput dtg kerumahnya..moga TSMY sentiasa dlm Rahmat lindungan Allah.

    1. Boleh saja disebut rumah Allah..tapi Itu cuma perlambangan/perumpamaan..tak bolehlah Kita samakan rumah Allah dengan rumah Kita..macam ungkapan jodoh,rezki dan ajal di “tangan” Allah..dah tentu kita tak boleh samakan dengan tangan kita..wallahualam..

    2. Dahlah xyah lah gaduh Baitullah tu kan bahasa Arab maksud dia rumah Allah. Masjid pun Baitullah. Bila dpt sampai mekah bersyukur dpt jadi tetamu Allah. Ayat nak susun kena pikir dulu.. Zaman skang kita dah kurang ulama. Berentila bertekak benda 2 camni, mana silap taubat, istighfar. Tutup kes, org kafir seronok tgk kita bertekak lahai…Wallahua’lam

    3. @Aini Yusoff kaabah di sebut sebagai Baitullah di maksudkan Rumah Allah….Namun ini bukan bermaksud Allah bertempat atau perlukan rumah….Tetapi tempat yang wajib Di muliakan dan dihormati…Antara kelebihan ialah jika kita niat iktikaf dalam masjid tiba2 kita tertido sepanjang Tidur kita dalam masjid itu dikira pahalanya berbeza dengan tido di rumah….Begitu juga dgn kalimah Istiwa a’lal Arsh (Allah bersemahyam di arasyh)bukan bermaksud Allah itu bertempat kerana Kita yakini bahawa Allah itu tidak ada persamaan dengan makhluk…

  6. Alhamdulillah…
    Semoga doa2 terbaik kita untuk PM Muhyiddin Yassin di makbulkan Allah SWT…
    Ramai yang menyayangi dan mendoakan Perdana menteri Malaysia kita…
    Semoga Allah permudahkan segala urusan buat perdana menteri kita Aamiin2 Ya Allah Aamiin Ya Rabbal’alamin…
    Bersatu teguh bercerai roboh…
    Pilih lah duhai saudara2 ku….

  7. alhamdulillah semoga allah taala merahmati mebimbing tan sri muhyidin yassin berjuang demi agama bangsa dan negara 🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾👍👍👍👍👍👍👍

  8. Alhamdulillah PM Muhyiddin Yassin, Allah lindungi kamu dan sayangi kamu. Salam dari Singapura untuk Warganegara Malaysia. 🇸🇬🇲🇾🇸🇬🇲🇾🇸🇬🇲🇾

  9. Alhamdulillah PM Muhyiddin Yassin, Allah lindungi kamu dan sayangi kamu. Salam dari Singapura untuk Warganegara Malaysia. 🇸🇬🇲🇾🇸🇬🇲🇾🇸🇬🇲🇾

  10. Rezeki isteri beliau juga yang tak berperangai macam macam ketika suami memegang kuasa dlm keadaan negara yang kelam dengan pelbagai cabaran.

    1. @Sarah Hanisah sjak raja salman trun tahta.ank dia yg amik alih..dri sjk ank dia amik alih..bermacam2 pkara yg ‘dihalalkn’ oleh anak dia…cntoh kelab mlm dh dibenarkn di ngra arab..wanita dh blh kluar brhibur,,perbutan kuasa arab diklngam mereka sndri..mnjalinkn hub yg akrab dgn musuh islam israel..berlumba2 bngunan yg tinggi smta2 ingin mmbuktikan mereka kaya dn mju…

    2. @Ahmad shaiful Shamsuddin
      Kita fikir yang baik-baik sahaja. Selagi Allah.swt tidak berkehendak.. maka ia tidak akan terjadi..

    3. @ME you ye btul ckap awk..sy setuju…slgi Allah xizinkan…dan Nabi penah pesan berlakunya kiamat bila kaabah ditutupi masa..org arab brlumba2 mmbina bangunan tiggi…bnyak lgi..wallahualam

  11. Alhamdulillah PM Muhyiddin Yassin, Allah lindungi kamu dan sayangi kamu. Salam dari Singapura untuk Warganegara Malaysia. 🇸🇬🇲🇾🇸🇬🇲🇾🇸🇬🇲🇾

  12. terus sebak tgk, bestnya, doakan semoga satu hari nanti dpt jejakkan kaki di Makkah juga

  13. Ya Allah… Engkau lindungilah hambamu iaitu muhyiddin yassin… Kuatkan semangatnya dan tanamkan lah niat pd dirinya utk membela agama yg Engkau redhai iaitu islam dan membela nasib bangsanya dan mensejahterakan negara malaysia dgn keadilan dan kebaikan.. Amiiinnn…

  14. Semoga Allah panjangkan usia PM Kita Dan isteri..semoga mendapat Umrah yg mabrur.. semoga Allah kurniakan kesihatan yg baik utk PM kita it Dan isteri…Aamiin

  15. Jika Allah nak muliakan seseorang… tak akan ada satu kuasapun yg dapat menghalangnya.

  16. Alhamdulillah…kalau Allah berkehendak, siapa pon boleh dpt keistimewaan dari nya, sebab Allah sahaja yg tau niat sesaorang, semuga TSMY diberi pelindungan Aamiin…

  17. Alhamdulillah…tahniah PM dan istri…Smg mabrur,Smg ALLAH karuniakan kesehatan yg baik tuk mentakbir Negara tercinta…Aamiin

  18. Alhamdulillah.tumpang seronok.😭😭😭😭 Kita disini berendam air mata. Semoga PM Mahyudin doa kau kau disana untuk rakyat Malaysia, terutama rakyat biasa3 macam kami.😭😭😭😭

Comments are closed.