EBIT LEW TAK ADA ADAB, PENDUDUK SETEMPAT BENGANG DENGAN TINDAKAN BELIAU !

Video Viral
Spread the love

Klik Disini Rahsia Buat Duit RM200K Santai Dari Rumah!

Klik Disini Rahsia Jutawan Automatik Ledak RM3000 Sehari!

45 thoughts on “EBIT LEW TAK ADA ADAB, PENDUDUK SETEMPAT BENGANG DENGAN TINDAKAN BELIAU !

  1. Jangan salahkan orang yang membantu. Kita sepatut berterima berterima kasih ada insan yang sudi membantu dan membela nasib mereka. Terus semangat Ust Ebiet. You are 1 in a million.

    1. Masalahnya keluarga ni mmg penipu,dulu dia dipindahkan ke pakmahat deme suka bergaduh dgn jiran2 n kuat menipu

    2. INILAH SIKAP ORG KITA YG PALING SUKAR DIKIKIS..APALAH SALAH ORG BANTU..NK ISI BORANG DULU KE..ORG YG BRHAMPIRAN UMPAMA KETUA KG AMBIL TAU KE..CUMA TAU AMBL ELAUN.BUANG LA SIKAP HIPOKRIT TU.ALLAH MAHA MENGETAHUI.!!.

    3. klu betul family ni mcm tu, harap dapat balasan sbb ambik kesempatan atas kebaikan org lain.. tapi klu betul2 susah harap family ni guna sebaik mgkin kmudahan yg UEL kongsikan.. UEL tlg org tak perlu isi borang, xperlu surat pengesahan dri jkkk, x kira bangsa agama yg mna sempat UEL tlg dia pasti tlg.. patutnye tuan tanah tu tak salahkan UEL, netizen yg kecam tuan tanah, knpe nk ckp UEL xde adab 🤦‍♂️ org tolong mujur dah.. letih!!! dgn parti2 ni.. pembohong je semua.. manis kat mulut je semua.. aku tak percaye mane2 parti kecuali yg tegakkan agama.. tapi klu salah xkn nk sokong kan, ade salah kite suarakan, mane betul kite support,baru la namenye rakyat yg menentukan sape yg layak..

  2. Siapa yang sokong ustaz ibet lew menolong orang yang susa,,, coba LIKE sekarang sekiranya anda sokong pada ustaz ibet lew.

    1. @Liza Sofia UEL bagi bantuan kat mana² tempat yg dia pi atas info la tu,mcm kat tmpt saya ada sorang nenek tua susah,ada la beberapa org tlg,penduduk lain smua bunyi mcm² kata bela jin bagai kat nenek tu,bila ada org luar sampai bg bantuan atas sumber maklumat dari kami yg cuba bantu serba sikit ni dan² penghulu,adun,penduduk kuat caci maki tu sampai x patut la itu ini,kawasan kami ada wakil knp org luar nk kalut bg bantuan,sekali kami bersuara habih diam,masa mengundi adun mai bg tau nk bantu lpas mengundi hilanggggg,penghulu plak diam seribu bahasa..mcm tu la manusia…kan kan kak….

    2. Kenapa Kita pulak Yang nak gaduh. Senang cerita APA YANG BAIK KITA AMBIL DAN APA YANG BURUK BUAT PENGAJARAN BUAT KITA SEMUA. SMOGA KITA SEMUA DMURAHKAN LAGI DENGAN REZKI YANG BAIK2 IN SYA ALLAH AAMIIN 🤲❤️❤️❤️

  3. pernah suatu ketika dulu sy hidup susah. sy ibu tunggal. masa tu anak nk sbg belajar. sy pernah jumpa ketua kg, pg masjid, pg pejabat baitulmal.. tp dorg main tarik tali. ketua kg kata pg masjid minta ajk masjid keluarkn duit tabung,, pastu masjid kata pg jpa wakil rakyat.. dorg mesti tolong. masa tu sy pun x tahu mana nk cari wakil rakyat.. sy pg baitulmal. baitulmal plk kata sy x layak sbb sy ade rumah sdri. akhirnye sy malas dh nk jpa sesape. syukur dgn berkat doa dn usaha sy sikit2 masaalah sy selesai. sampailh skrg alhamdulillah syukur Allah beri hidup yg selesa. anak2 dh besar. bersyukur sgtlh ade org2 mcm ustaz ebit. nk bantu xde nk tangguh2. org yg xde akal je ckp ustaz ebit tu xde adap. terlampau nk beradap sgtlh sbb tu ramai org memerlukn terabai.

    1. Sgt benar realiti ini. Semu nk menyusahkan atas nama prosedur, birokrasi. Tk perlu lagi berharap pd Ajk2 yg syok sendiri buat kerja tp utk kepwntingan. Klu benar nk bantu tk jd gitu. Semoga ramai UEL lahir merobohkan “politik bebal”. Lebih ramai insan mulia lahir memberi tanpa syarat.

    2. kesabaran puan MMG saya salute,dan rasa bengang dgn sistem yg di yoyo kan oleh golongan yg baru sikit di beri tanggungjawab sebagai pihak2 yg diberi peluang memudahkan urusan proses dah salah guna sistem tadbir yg dah sedia ada!!disana menanti jawablah kalian

    3. Nak membantu itu Jalan Allah.. manusia yang lupa je buat Allah murka terima musibahnya..wallahualalam

    4. Btoi tu kak…klau nk mtk bntuan kna isi borang bagai..tu pn blum tentu dpt..tpis mcm2..mcm uel on the sport dia tlg..x pyh tunggu esok lusa..di angkutnya laa tu jgk..tlg byr sewa rmh tiap2 bln lg..tu pn rmai yg hsd dgn uel..sy yg slalu tgok prtlgan uel ni mnglir airmata..ada lg umt islam n org mlysia yg begitu ssh lg di zmn smua cangih ni..klau uel x cari..sy pn x tau…

    5. Setuju.Saya pernah lalui.kena puasa kalau nak tunggu bantuan orang ada jawatan ni.Saya pernah jadi janda.Saya juga lalui

  4. Cakap la apa sahaja. Sampai bile2 aq akan support Ustaz Ebit Lew. Less talk, more action 😊

  5. Nk tggu bantuan tiba,sampai kiamat pon belum tentu korang akan bantu…tq ustaz..teruskan usaha ustaz tu smbil bersedekah smbil berdakwah

    1. sepatutnya kita perlu sokong apa yg ustaz ebit liew lakukam misi membantu kebanyakan masyarakat .semoga dipermudahkan Aamiin….

    2. Ffgrhgfbfvfbfbfhhxhxhxhxhdhdhdhdhdhfbfbdbdndndnfnfnfnfnfnnfnfnfndbfbbfnfnfbfbfbfbfbdbffnbdbdbdbffbbdbdbbdbdbdbddbbdbdnfn

  6. Teruskan ustaz. Tetap semangat membantu orang susah ,kerana mereka pun manusia seperti kita ini, usah perduli orang kata, kerena orang itu hanya pandai berkata-kata saja. Teruskan ustaz..👍

  7. Sepatutnya bersyukur sbb ada bantuan dr UEL..cepat & tepat pd org yg memerlukan..

  8. Org yg satu taman jiran² pon kadang² buat tak tau.. org² yg ckp tu tak duduk dalam kat dalam kasot org² susah jdi mereka memang tak akan faham.

  9. Org yg membantu pun dikecam akhir zaman kan😔 dah tak mampu nak membantu tak perlu kecam dia. Ya Allah kau berikanlah kejayaan kepada Ustaz Ebit Lew di dunia dan di akhirat. UELHERO❤️

  10. Jangan menyerah ustadz ebit lew hati anda bersih dan tulus menolong orang,belum ada orang seperti anda saya salut ustaz i love you forever ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

  11. Next time, bagus UEL bawa skali penghulu, ketua kampung, JKM join sekali supaya mereka tahu dan sedar.

  12. Terbaik lah…apa yg di buat oleh ustad abitlew…
    Kami menyokong penuh segala usaha murni dari Ustad abitlew.

  13. Salam semua, ingat perintah Allah: Berbantulah sesama kamu dalam kebaikan dan Taqwa dan janganlah berbantu dalam keburukan dan permusuhan. Mari membentuk sifat positif dalam diri dan menjauhi sifat irihati dan dendam kesumat. Bersatu teguh, bercerai roboh. Bulat air kerana pembentong, bulat kata kerana muafakat. Dimana sifat2 keMelayuan dalam diri kita hari ini?

  14. Dugaan membuat baik ni memang berat dengan adanya fitnah dan dengki ni memang tak lari dari sifat manusia..apa² pon saya doakan orang yang berusaha membantu golongan susah dan semangat memperjuangkan mempertabatkan agama Islam ni sentiasa bersabar dan terus kuat menghadapi dugaan Allah.

Comments are closed.