64 thoughts on “Azhan Rani Pertahankan Ustaz Ebit Lew Selepas Tular Isu Mungkin DIPENJ4R4

    1. Kau x faham bro…kenapa pihak berkuasa halang..bukan menidakkan untuk bg bantuan aku Pon kadang memerlukan bantuan…kawasan situ agak sukar untuk mengawal ..apatah lg bila tahu ada amal jariah lg lg tabloid…sukar aku terangkan dekat media sosial ni….harap berwaspada lg lg waktu covid ni…x semua perlu didedahkan…cukup dgn simple common..

    2. Pulau2 semporna berdekatan dgn puak2 tentera sulu .. bahaya utk keselamatan.. dorang guna tangkal dari di kesan oleh pihak berkuasa dorang ada sihir yg org Semenanjung tak tahu .. sebab toe dia patut hentikan melawat ke pulau2 d semporna .. org sabah sahja yg tahu cerita2 tentang tentera sulu ni ..

    3. @ALAN WALKER budu baca laa komen² kt atas tu..org dh kata bahaya…aish..kalau nk buat baik,tapi bole memudaratkan diri..tk bole bro….buknnya tk senang tgk org buat baik..tak…lgipon skrg ni covid² ni..pastu situ kawasan redzone plak..hmmm

  1. Seorang insan yang berhati mulia🤗💕💕membantu orang tidak kira agama/bangsa/budaya🥰👍👍salute kat Ustaz Ebit Liew😉😘💪👏

    1. @Nurul Izati 84 dgn 94 ada can ke ni.. ape2 pon kita kena sokong ebit liew dri belakang. mendoakan beliau semoga beliau sentiasa sihat, dpt teruskn menyalurkn bantuan pd yg memerlukan.

    2. @Mohd Zamzirin hihihi😂😂yew btul tu,, kena sokong usaha beliau dalam menghulurkan bantuan kpd yg memerlukan😊😃

    3. Betul tu kne maklum pihak berkuasa sbb kt taman2 laut pulau tu bnyk lanun sulu..kemungkinan ada mata2 lanun sulu..kita xnk la benda buruk jadi kt ustaz je…lanun sulu ni memang benci dgn Malaysia kn…kira musuh negara gk ni…xingat kisah lahad datu ke??? diorang klu dpt culik mntak tebusan dlm US dolar baiii bukan ringgit malaysia,kalau bayar tebusan pon belum tentu diorang bebaskan☠️…natizen apa tau,pandai ckp je hahahahaha….tp jgn risau xlama lg luffy akan jd raja lanun dan akan hapuskan lanun2 sulu ni 😂😂😂 opsssss….pengaruh one piece pulak dah

      #sayasayangustazebit

  2. Selama ni DO tido terlalu lama.
    Skali nih baru terjaga setelah UEL masuk kawasan nak bantu org. Allahuakbar!

    1. @Nana qistina kasi durg duduk di pasar plipin kk saja kalau brani lah…sampai kena kejar d sana..durg nda tinggal d sini bah jd durg nda tau apa2 pun..

    2. @syafiq salim betol ni…brapa ramai dah kena culik..bukan senang nak jaga border ni…semoga Allah permudahkan dan semoga korang sentiasa dilindungi… Aamiin

    3. @Nana qistina ye betul tu, ibarat dlm hati uel ade tmn, tpi x mampu nk nk menyemarakkan wangi tu kt semua , selebihnya serah pada SWT.

  3. semoga uel sentiasa dlm lindungan allah swt. semoga murah rezekinya n dipermudahkan segala urusan…ini doa kami semua…insyaallah

    1. Aku jeles dgn Ebit Lew…Ramai yg doa utk Ebit.Aku langsung xde yg doakan..Kn tunggu jd mayat bru ada yg doakan…

    2. Hai kawan
      😢 Sedih pulak saya smg kamu di luaskan rezeki
      Sehat dan di beri Hidayah
      Mcm USTAZ EBIT LIEW
      Tu la dia bnyk tolong orng
      Bnyk pula DOA YG DIA DAPAT

  4. Teruskan ustaz..teruskan bersedekah,peduli org nak cakap apa/nak buat apa,Allah bersama orang² berbuat kebaikan..

    1. Buat baik pon salah jdi pe yg harus beliau buat?? Tk tlong nnti ckp tk perihatin biler da ditlong banyak plak masaalah

    2. @MANIS ABH ramai orang sabah komen kata banyak lanun dari Filipina masuk kawasan tu so polis larang uel dengan team dia masuk untuk jaga keselamatan diorang. lain kali scroll comment dulu sebelum kata apa2 sebab kita taktau alasan diorang buat macamtu. btw saya bagitau je, jangan marah 😚

  5. sedang kan yg mengambil wang rakyat berjuta-juta undang² tiada tindakan sedang kan org hendak menolong org susah hendak di penjara … kan ini undang² family planing….

    1. @SYUST HOLD tkda angin ribut tetiba menyampuk siap kata kita bocah perbuatan menyampuk tue la yg bocah cermin diri sendiri dulu la😂😂

    2. MdLazim Mustafa…
      Penjelasan Terbaik Sahabat. Straight To The Point. Tak berpusing pusing ayat. Tak kondem sapa sapa. Kalau diaorang tak faham juga memang tak boleh apa lah. Layan jer lah…
      👍🙊🙈🙉

  6. Nabi ada ckp. Akhir zaman org buat baik akan di angap tak baik dan org buat mungkar akan di sanjung. Mari kita teruskan kerja dakwah.

    1. @ZHA TV Aaminn, semoga tuan dibuka hati untuk memahami bukan menghukum, peluang berbakti kejalan Allah banyak lagi disemenanjung, ramai orang asli yang tinggal dalam hutan yang perlu pembelaan dan hidayah juga, banyak peluang berbakti kejalan Allah s.w.t, tertutup satu pintu dibuka pula pintu lain, In Sya Allah, tak perlu membahayakan diri dan orang lain sekiranya ada dugaan, mungkin tuan boleh memberi cadangan dalam facebook ustaz nanti.

    2. Setuju sgt pendapat ni…betul la tu..akhir zaman…yg baik akan terlihat salah,yg jahat akan trlihat benar…

  7. Semoga Allah lindungi Ustad Ebit Lew, di mudahkan segala urusan dn murahkan rezeki.
    Aamiin Ya Rabbal Aalamiin.

  8. Hari tu bru tgk video ade utuber bising mana hasil zakat sbb ramai dkt msia nie hidup miskin.. Hari nie tgk video UEL kena mcm nie plak.. Dh tlg org tu kita patotnye bersyukur.. Bukan nye dengki.. UEL nie xkacau periuk nasi korg pun.. InsyaAllah klau betul UEL nie ikhlas tlg org sekeliling dia, dia takkan rugi ape2.. Allah maha mengetahui.. Takkan ade 1 pun manusia yg terlepas drpd di uji.. Xkisah ujian berat dkt dunia sementara nie klau di dunia abadi nnt boleh tgk muka nabi2/rasul2/malaikat2..

  9. uel ibarat wali Allah yg trsembunyi dlm masyarakat. Hatinya baik dan suci sentiasa bersamgka baik. Semoga Allah memelihara uel dari segala musibah

  10. Sejahat ii tauke nak rampas 1 KL, die tetap respect UEL 👍🤣… kita doakan supaya UEL permudahkan segala urusan yang dia hadapi sekarang ni 😌

  11. Kami Sayang Ustaz Ebit Lew . YA ALLAH lindungilah Ustaz Ebit Lew dan Permudahkanlah segala Urusannya YA ALLAH … .

  12. terima kc utk segala bntuannya Ustaz , semoga Allah mgngkat derajat setinggi lngit , salam dari semporna sabah ✊

  13. Dalam agama Islam ini memang disuruh membantu antara satu dengan yang lain, tak kira apa agama sekalipun…ISLAM ADALAH AGAMA CONTOH ….

  14. Barokallah ustad….semoga d panjang kan umur ustad,d murahkan rezekinya 🤲🤲🤲❤❤❤🇮🇩🇮🇩🇮🇩🇮🇩🙏🙏🙏

  15. Terimalah ujian ini dgn sabar ustaz..Allah sentiasa bersama dgn hamba nya yg sabar,,,insyaAllah manis di penghujungnya.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *